Friday, October 2, 2009

JOHAN ORIENTEERING BUKIT CERAKAH

Assalammualaikum dan salam sejahtera..
Bertemu lagi kita untuk detik ini....... hari ini aku ingin berkongsi cerita tentang Aktiviti orienteering yang telah diadakan di Bukit Cerakah, Shah Alam pada 30/09/2009 bersamaan hari Rabu... Pagi itu hujan turun renyai-renyai dan cuaca agak lembab... Aku, dan rakanku Ina dan Kak Zam sampai lebih kurang jam 0800 hrs di tempat letak kereta... kelihatan student degree kami sedang membuat persiapan untuk aktiviti orienteering kami.... walaupun dalam kehujanan mereka tetap juga menyiapkan tugas yang diberi... Jutaan terima kasih diucapkan atas kerjasama dan budi yang ditabur.... Lebih kurang jam 0845 hrs... En Hisyam sampai ..... Aktiviti bermula.......
Aku diberi giliran nombor lima ... bila perkataan next diucapkan... hatiku berdebar kerana jarak yang diberikan agak lama dari sebelumnya iaitu 5 minit selepas peserta sebelumnya... bila namaku dipanggil ..... Hariati Binti Hamdan... aku bergegas dan masa aku dilepaskan adalah pada jam 1016 hrs.... aku dibekalkan dengan peralatan yang diperlukan iaitu map, kompas, orienteering card ...


Diantara gambar kawasan-kawasan yang kulalui semasa menjalankan aktiviti ini adalah seperti berikut



Akhirnya aku sampai juga di check point pertama pada jam 1212hrs dengan catatan masa 1 jam 57 minit yang membolehkan aku mendapat tempat pertama bagi kategori wanita ha nilah hadiah yang aku dapat sedaaap...... dan bertenaga
sebenarnya aku pun tidak pernah menyangka aku akan medapat tempat pertama ni mungkin telah ditakdirkan Allah kot Alhamdulillah Syukur.....
tapi sampai kehari ini masih terasa kekejangan di otot kakiku.... badan pun masih lenguh-lenguh lagi ni nasib baik ada panadol extend eloklah sikit rasa tulang-temulang ni...


Ha yang ni gambar selepas selesai aktiviti...



sebelum pulang ke rumah aku, Ina dan Kak zam sempat ronda-ronda ngan kereta kat dalam taman sehinggalah bertemu dengan tukang jaga durian apa lagi kami pun menjamu selera la di sana.... mai tengok gambaq ni emmm manisnya rasa durian ni....
Akhir kata buat masa ini aku ingin mengucapkan terima kasih buat semua yang terlibat dalam menjayakan aktiviti ini sesungguhnya pengalaman dan ilmu yang aku dapat ini tak termampu untuk ku balas semoga ALLAH memberi Rahmat buat semua....
Jumpa lagi Tata Titi Tutu.....

No comments: